It is a beautiful life

Idag har jag varit uppe i bergen och andats luft så frisk och ren att vi snart var alldeles utmattade - trots att allt vi gjorde var att ligga vid en swimmingpool med utsikt över vackra vinplantage. Påvägen dit, där vi sprang och irrade mellan olika busshållplatser i jakt på den rätta, ropar någon "Heeeey!" och det är Fran, redaktören. Hon ska med samma buss. Jag sitter bredvid henne under resans gång och får äntligen svaren på allt jag undrat hela sommaren; Hur kommer det sig att hon kom till Barcelona? Hur fick hon jobbet på BC? Vad studerade hon i England? etc. Men mest pratar vi livet. Om att våga. Att aldrig bli cynisk eller bitter, att alltid leta efter nästa utmaning.

På bussen tillbaka satt jag tyst och tänkte på vad Fran hade sagt. Och sedan tänkte jag på den här sommaren. Spanien. Livet. Fantastiska, underbara livet.

 


Kommentarer
Postat av: Dasha

NÄHE?



HAr duvarit uppe i bergen och andats frisk luft idag OCKSÅ?

2009-09-01 @ 09:52:09
URL: http://dondasha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0